در مورد سهل و آسان بودن (سمعه سهله) شريعت اسلام است
| ادامه مطلب...

:سؤال من در مورد سهل و آسان بودن (سمعه سهله) شريعت اسلام است و در کل مي گويند اسلام دين راحتي است و اينگونه مثال مي زنند که اسلام گفته روزه بگيريد ولي اگر بيمار بوديد و توان روزه گرفتن نداشتيد روزه نگيريد يا مثلا اسلام مي گويد براي نماز وضو بگيريد ولي اگر اين وضو براي شما مضر بود مي توانيد يا اصلا بايد تيمم کنيد و مسائلي از اين دست و اينگونه است که اسلام دين آساني است
نویسنده : سجاد حسینی فهرجی وسید علی حسینی فهرجی
تاریخ : یک شنبه 26 شهريور 1391
زمان : 19:42
خوب پس اهلبيت عليهم السلام و هر انساني، آيا مي توانند به ذات الهي معرفت پيدا كنند
| ادامه مطلب...

پرسش:ببخشيد مي دونيم كه ذات بسيط است خوب و صفات عين ذات اند؟ خوب پس اهلبيت عليهم السلام و هر انساني، آيا مي توانند به ذات الهي معرفت پيدا كنند يا به عبارت ديگر آيا شناخت ذات حتي براي اهلبيت ميسر است؟ اگه بگيد اسماء و صفاتند كه شناخته مي شن، خب صفات كه عين ذات است؟ اهلبيت شناختشان از خدا چطوره؟ آيا ايشان از ذات شناخت دارن؟ دومين سوالم اين است كه منظور از اينكه اهلبيت مظهر اسماء و صفات الهي اند يعني چه؟ آيا اين تعبير درست است؟ كسي اشكال نكرده به نوع تعبيرات يا مثلا تجلي ذات يعني چه؟ كسي اشكال نكرده، حسابي ذهنم مشغوله!


نویسنده : سجاد حسینی فهرجی وسید علی حسینی فهرجی
تاریخ : یک شنبه 26 شهريور 1391
زمان : 19:35
پرسش:ما معتقديم خداوند در همه جا حضور دارد. در قرآن در شب معراج پيامبر(ص) مي فرمايد که پيامبر در آسم
| ادامه مطلب...

پرسش:

پرسش:ما معتقديم خداوند در همه جا حضور دارد. در قرآن در شب معراج پيامبر(ص) مي فرمايد که پيامبر در آسمان هفتم به خدا نزديک شد، نزديکتر از فاصله بين دو کمان. اين دو مطلب چگونه با هم جمع مي شود؟

 

پرسش:داستان معراج نيز برايم سوال برانگيز است. مي گويند در شب معراج حضرت محمد به ديدار خدا رفت و به جايي رسيد که در آنجا جبرئيل هم اجازه ورود نداشت. حضرت محمد از پشت پرده با خدا سخن گفت. آيا اين به اين معني نيست که خدا جا و مکان دارد که حضرت محمد با الاغ بال دار توانست به آنجا برود؟ آيا از پشت پرده يا هر گونه حجاب ديگر صحبت کردن به اين معني نيست که خدا همه جا نيست؟ يعني خدا اين طرف پرده بود و آن طرف نبود. خودتان بگوييد با قبول داستان معراج چقدر خدايتان را کوچک کرده ايد؟ او را در حد يک پادشاه که هر کس با رعايت سلسله مراتب مي تواند به حضورش نائل شود پايين آورديد

. اين دو مطلب چگونه با هم جمع مي شود؟

 

پرسش:داستان معراج نيز برايم سوال برانگيز است. مي گويند در شب معراج حضرت محمد به ديدار خدا رفت و به جايي رسيد که در آنجا جبرئيل هم اجازه ورود نداشت. حضرت محمد از پشت پرده با خدا سخن گفت. آيا اين به اين معني نيست که خدا جا و مکان دارد که حضرت محمد با الاغ بال دار توانست به آنجا برود؟ آيا از پشت پرده يا هر گونه حجاب ديگر صحبت کردن به اين معني نيست که خدا همه جا نيست؟ يعني خدا اين طرف پرده بود و آن طرف نبود. خودتان بگوييد با قبول داستان معراج چقدر خدايتان را کوچک کرده ايد؟ او را در حد يک پادشاه که هر کس با رعايت سلسله مراتب مي تواند به حضورش نائل شود پايين آورديد


نویسنده : سجاد حسینی فهرجی وسید علی حسینی فهرجی
تاریخ : یک شنبه 26 شهريور 1391
زمان : 19:32
پرسش:مسلمانان معتقدند که حضرت عيسي زنده است و در نزد خداست.
| ادامه مطلب...

پرسش:مسلمانان معتقدند که حضرت عيسي زنده است و در نزد خداست. اگر روح عيسي پيش خداست و جسمش نيست پس حضرت عيسي مرده. ولي اگر مي گوييد با جسمش پيش خداست، پس خدا جا و مکان دارد که چيزي با خواص ماده مي تواند پيشش باشد.


نویسنده : سجاد حسینی فهرجی وسید علی حسینی فهرجی
تاریخ : چهار شنبه 22 شهريور 1391
زمان : 10:12
چگونه مي توان بين رأفت و عطوفت خدا با عذابهاي جهنم جمع بست؟
| ادامه مطلب...

پرسش:بنده دانشجويي 22 ساله هستم با اعتقادات مذهبي. مي خواستم بپرسم چگونه مي توان بين رأفت و عطوفت خدا با عذابهاي جهنم جمع بست؟ چگونه خدا صداي ضجه و ناله جهنميان را مي شنود ولي به فرياد آنها ترتيب اثر نمي دهد؟ واقعاً نمي توانم اين موضوع را هضم و درک کنم. او که مي فرمايد اگر بندگانم از شدت علاقه من به خود مطلع شوند جان مي دهند، چگونه چنين خداي مهرباني در مقابل فرياد آنان در جهنم صبر مي کند؟


نویسنده : سجاد حسینی فهرجی وسید علی حسینی فهرجی
تاریخ : چهار شنبه 22 شهريور 1391
زمان : 10:10
آيا تنها با استفاده از عقل مي توان صفات خدا را اثبات کرد؟ مثلاً اثبات کرد که خدا نامحدود است؟
| ادامه مطلب...

پرسش:آيا تنها با استفاده از عقل مي توان صفات خدا را اثبات کرد؟ مثلاً اثبات کرد که خدا نامحدود است؟ يا مثلاً علم و قدرت تو نامحدود است؟ يا مثلاً اينکه خدا کمال مطلق است و بدون نقص؟ به عنوان مثال اگر قبول کنيم که جهان هستي را خدا آفريده باز هم دليل بر نامحدود بودن قدرت خدا نيست. چون ما نميدانيم که آيا ميتواند چيزي بالاتر از اين خلق کند يا نه؟


نویسنده : سجاد حسینی فهرجی وسید علی حسینی فهرجی
تاریخ : جمعه 17 شهريور 1391
زمان : 14:19
از آنجا که انسانها و ساير موجودات استقلال وجودي ندارند و ذاتا وابسته به آفريدگار خود هست
| ادامه مطلب...

پرسش:از آنجا که انسانها و ساير موجودات استقلال وجودي ندارند و ذاتا وابسته به آفريدگار خود هستند پس چگونه اعمال انسانها مستحق عقاب و عذاب و يا پاداش مي شود؟ به عبارتي وقتي انسانها نيست مطلق هستند چگونه از هم جدا هستند و داراي تفاوت؟ وقتي انسانها همه قائم بالذات پروردگار هستند و سبب و مسبب همه کارهاي آنها پروردگار است پس چه ارزشي دارد که انسانها را مي پروراند و تا ابد نگه مي دارد؟ آيا خلقت و آفرينش بيهوده نيست؟


نویسنده : سجاد حسینی فهرجی وسید علی حسینی فهرجی
تاریخ : جمعه 17 شهريور 1391
زمان : 14:8
چطور مي شود کسي را که اعتقاد دارد جهان اتفاقي بوجود آمده و خدا بوجود آورنده آن نيست متقاعد نماييم که
| ادامه مطلب...

پرسش:

پرسش:چطور مي شود کسي را که اعتقاد دارد جهان اتفاقي بوجود آمده و خدا بوجود آورنده آن نيست متقاعد نماييم که خدا هست و اين جهان آفريننده دارد مخصوصا اگر اعتقاد به نظريه داروين در مورد تکامل موجودات هم باشد، لطفا جوابي علمي و قاطع بفرماييد.

 


نویسنده : سجاد حسینی فهرجی وسید علی حسینی فهرجی
تاریخ : یک شنبه 12 شهريور 1391
زمان : 17:36
بنده مي خواستم درباره اين كه وحدت خداوند عددي نيست مطالبي را بدانم.
| ادامه مطلب...

پرسش:بنده مي خواستم درباره اين كه وحدت خداوند عددي نيست مطالبي را بدانم. لطفاً جوري توضيح و تفصيل دهيد كه فهم كاملي از اين جمله داشته باشيم و دچار سردرگمي هاي بي جا نشويم.


نویسنده : سجاد حسینی فهرجی وسید علی حسینی فهرجی
تاریخ : یک شنبه 12 شهريور 1391
زمان : 17:31
پرسش :نقطه و وجه تمايز خالق و مخلوق چيست؟
| ادامه مطلب...

پرسش :نقطه و وجه تمايز خالق و مخلوق چيست؟


نویسنده : سجاد حسینی فهرجی وسید علی حسینی فهرجی
تاریخ : یک شنبه 12 شهريور 1391
زمان : 17:27


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.